Mitt liv,mina val

Barn, barnbarn -familj. Både äldre o yngre barn❤️

Sista sommardagarna..

Allmänt Permalink1
Jag lämnade Eric på dagis nyss, han håller på att skolas in och idag är första gången jag går hem o lämnar min älskling där. Jag sa hej då o han vinkade i fönstret glatt faktiskt. Det är ju skönt att han inte gråter när jag lämnar honom för det skulle göra ont i hjärtat o lämna honom där då...Men det kommer väl dagar då han gör det också...
Jag passar på att blogga lite nu då...när jag kom hem o det inte var några barn hemma kände jag..VAD SKA JAG GÖRA NU??? Isac har ju börjat i förskoleklass i 4 timmar så han är ju inte heller hemma... Ja varför inte blogga en stund i lugn o ro för det har hänt lite saker i helgen faktiskt... vi har varit på Öland hela helgen..skönt att komma bort o inte göra någonting. SMHI hade visserligen lovat vackert väder men det kom en del kraftiga regnskurar som de visserligen hade missat. Men hallå...hur ofta blir det inte fel med SMHI o så...de kastar väl inte tärningen rätt alla gånger. ha ha... Det var mysigt att sitta i den fina stugan vi hyrt när det regnade ändå...det fanns en mysig gasoluppvärmare där som gav en gosig värme på kvällen när det regnade som mest men på dagarna var det fint. På lördagen åkte vi in till Borgholm och var på loppmarknad o så var vi o  åt god mat på restuarang. Vi käkade glass...Eric åt glassen med hela ansiktet, tur det finns servetter!!
Isac ville bada också, jag o Magnus tyckte väl det var kallt men vi gick ner till havet o då ändrade sig Isac med badet när han fick se alla maneter som flöt runt, då ville han fånga dem i stället. Han ville ta med några hem men då sa jag att de trivs nog bäst på Öland just nu...
Isac tappade två tänder denna helgen, båda på fredagen faktiskt. Den ena ramlade ut när han fick en lätt fotboll på munnen. Han tappade liksom bollen rätt på munnen o ut ramlade tanden..det såg för roligt ut. Isac var jätteglad...han tänkte ju på tandfen som skulle komma. Senare på kvällen drog han ut den andra tanden och sa...tänk vad rik jag blir nu när tandfen kommer. Herregud vad härlig den ungen är!!!
På lördag kvällen hade vi en liten kräftskiva, vi tände ljus o drack lite vin o barnen cola o festis. Isac vågade hålla i en kräfta men ville inte äta den. Det var verkligen en härlig helg!!!




När vi väl var hemma igen på söndagen igen kände jag att borta är bra men hemma är bäst!!
Jag tänkte att jag skulle handla lite o tänkte att jag går till affären som ligger ca 300 m bort...visst det hängde regn i luften men det hinner jag!! Jag o Eric gick o precis när vi kom fram till affären började det småregna..jag handlade en del o när jag stod i kassan tänkte jag när jag tittade ut...herregud vad det öser ner ute. Jag kan ju inte gå hem i detta vädret..det åskade också o så sugen på att vi skulle få en blixt i huvudet var jag inte och ingen mobiltelefon hade jag heller med mig. Men precis när jag tänkte så då kom min älskade Magnus med bilen o stannade precis vid dörren på icaaffären. Han tog hand om Eric, vagn, varor o mig så vi inte skulle bli dyngblöta. Tänk att han tänkte så på oss när det började regna så! Det är kärlek det tänkte jag...jag har faktiskt en tår i ögat nu bara jag tänker på det!!! Jag som är så romantisk av mig tänkte att Magnus är så romantisk och underbar o tänker verkligen på sin familj hela tiden. Min härlige blivande man!!!



#1 - - elin:

haha min pappa är en hjälte i alla lägen!

Till top