Mitt liv,mina val

Barn, barnbarn -familj. Både äldre o yngre barn❤️

Storm o övertid

Permalink0
Fy vad det har blåst/stormat i natt, när jag skulle iväg till jobbet var det ingen rolig syn på altanen, min fina krukpidestal hade rasat o gått sönder, glasbordet till rottingbordet hade gått sönder o en massa andra blomkrukor, möbler låg ute i carporten, en cykel hade blåst iväg. Ja det var i en enda röra o glassplitter överrallt. Tråkigt värre...när jag kom till jobbet dröjde det inte länge förrän de ringde om att det skulle bli 45 min övertid eftersom taket på en leverantörs svinhus hade blåst av o de grisarna fick slaktas idag. Bara o gilla läget, jag o Linda jobbade över o jag var hemma halv sex ikväll. Sista veckan jobb, sen ska jag vara ledig i sju veckor. Det ska bli så skönt, få julpyssla med barnen, baka lussebullar o kakor, träffa barnbarnen lite också. Bara 5 dagar kvar om jag räknar med konferensen i helgen. Konferensen ska bli kul, träffa kollegor från Linköping, guldfågeln o Lammhult. Vi åker direkt efter jobbet på fredag.

en bild på vårt lilla lysande träd igårkväll, lugnet före stormen...slingan o trädet klarade stormen i allafall...
Till top