Mitt liv,mina val

Barn, barnbarn -familj. Både äldre o yngre barn❤️

Inflyttningsfest

Allmänt Permalink0
Ja då var inflyttningsfesten över....men det blev bra allt tyckte jag...Vi bjöd ju på öl o vin så alla verkade vara nöjda o glada. Vi bjöd på mat också förstås och en klurig tipsrunda i trädgården. Tipsrundan handlade om Magnus och mig och den lycklige vinnaren blev brorsan Michael som fick 7 rätt av 10. Jättebra...1.a pris en ljuslykta från ÖB..inte fy skam....Känns vemodigt att festen är över nu för jag hade verkligen jättekul, det kan man se på alla bilder som togs...ha ha en del har jag fått radera, kan jag ju inte visa upp för folk!!! Vilket tur med vädret vi hade då, fullt solsken och det var hyfsat ljummen kväll tyckte jag men det var en del som frös men det var väl vinet jag drack som gjorde mig varm. Jag tänkte lägga ut lite bilder på festen om jag kan...är ju lite nybörjare på bloggen och de stora barnen har åkt till sin pappa så jag kan ju inte få hjälp av dem.  Undrar om alla på festen har mått bra idag eller om de är en aning bakfulla, ha ha. Själv har jag mått utmärkt hela dagen!!!!

Det känns som om sommaren börjar lida mot sitt slut, synd men visst hösten har väl sin tjusning också men snart börjar vardagen igen. Jag har ju haft lyckan att vara barnledig med Eric o Isac ett tag nu men nu ska Eric börja skolas in på dagis imorgon...Det har gått fort sen den dagen för 16 månader sen när han nyfödd låg på min mage och hade tagit sitt första andetag till detta liv med sin mamma, pappa och 6 syskon. Tiden går för fort. Nu ska han i alla fall börja på dagis och den 7 september börjar jag jobba igen och får väl jobba till pension nu....Tja det är ju ett tag dit, hela 26 år...men jag får njuta av de två veckor jag har ledigt med barnen...hoppas på bra väder också.

Magnus har planterat våra frukträd idag. Tre stycken, det blev fint. Han har gjort hela trädgården så fin med nytt fint gräs. Med tanke hur det såg ut när vi flyttade hit för snart fem månader sen. Huset var ju nytt men trädgården såg ut som de hade plogat runt med en traktor men det har Magnus fixat bra. Han är min lille trädgårdsmästare...

På fredag ska vi till Öland på helgen. Vi brukar hyra en stuga sista helgen på sommaren, det är härligt. Längtar dit...
Vi höres...
Till top